Описание Harbor C1 x1 / Server Description

Status
Not open for further replies.

Hedera

Client/Concept Designer
Staff member
Messages
877
Reaction score
2,021
полоска (3).png
詳細介紹伺服器 Lineage 2: Harbor C1
Descripción detallada del servidor Lineage 2: Harbor C1
Szczegółowy opis serwera Lineage 2: Harbor C1

f758c3bda2137265.jpg

Ру.png
Сервер Harbor x1 - это особенно хардкорный сервер на базе вечных хроник С1, с дополнениями и переработкой многих аспектов игры, для более долгого, честного и сложного прохождения игры. "Вечность" означает, что сервер и клиент базируются на хрониках Harbingers of War и не будут иметь последующие оригинальные обновления до следующих хроник. Любые обновления сервера будут производиться строго на клиенте / сервере С1.


Основные принципы и цели проекта :
- Честная игра без доната влияющего на игру
- Исправление всевозможных визуальных клиентских и серверных багов, а так же постоянная оптимизация клиента.
- Актуализация и задействование всего что есть в оригинальном клиенте игры, для максимального разнообразия геймплея.
- Переосмысление / редизайн незавершённых локаций в клиенте игры.
- Ребаланс / востребованность / достройка каждого класса на основе его архетипа.
- Полностью Анти-политическая атмосфера внутри игры со строгими наказаниями.
- Усложнение геймплея.

Ограничения / Restrictions :
1 игровой клиент на 1 человека / 1 game client for 1 person.

Rates / Рейты:
EXP/SP: x1
Adena: x1 (Chance 70%)
Drop: x1
Spoil: x1
Raid Boss drop: x1
Quest adena: x1
Quest EXP/SP: x1
Quest drop chance: x1

Время респауна Эпик Боссов / Respawn time of Epic Raid Bosses :
Ant Queen: 24h + Random 4h
Core: 42h + Random 4h
Orfen: 33h + Random 4h
Antharas: 197h + Random 4h

Планы по обновлениям :
Ближайшие планы в момент релиза сервера: Развитие недостроенных / недоделанных локаций С1.
Продолжение работ по оптимизации и визуальному разнообразию С1 клиента.

Цикл жизни сервера :
Старт проекта : 14.02.2025, 20:00 Мск - GMT+3 [ Этот раздел будет дополняться ]


Енг.png
The Harbor x1 server - is a particularly hardcore server based on the eternal chronicles of C1, with additions and reworking of many aspects of the game, to provide a longer, fairer, and more challenging gaming experience. "Eternity" means that the server and client are based on the chronicles of Harbingers of War and will not have subsequent original updates until the next chronicles. All updates will be strictly based on the C1 client/server.


The main principles and goals of the project :
- Fair play without donations affecting the game
- Fixing all types of visual client and server bugs, as well as constant optimization of the client.
- Updating and using everything that is in the original client of the game, for maximum diversity of gameplay.
- Rethinking / redesign and completion of unfinished locations in the client of the game.
- Rebalance / completion of each class in the game based on their archetype.
- A completely apolitical atmosphere inside the game with strict punishments.
- Increasing the gameplay difficulty.

Plans for updates :
Immediate plans at the time of server release : Development of unfinished / not finalized C1 locations.
Continued work on optimization and visual diversity of the C1 client.

Server Life Cycle :
Project Start : 14/02/2025, 08 P.M GMT+3 [ This section will be updated ]
12112.png
 
Screenshot_1.png

Ру.png
Особенности Сервера Harbor :

  • Секретность концепта. Многие изменения по дропу, новым вещам, новым умениям, изменённым умениям - не будут доступны в полном описании в целях интереса расследования контента игроками.
  • Различные усложнения ПВЕ мира игры.
  • Ребаланс существующих Сет бонус комплектов, а так же добавление множества новых для внесения большего разнообразия.
  • Оригинальный дроп Боссов Ant Queen/Orfen/Core был дополнен новыми предметами. Дроп засекречен для интереса изучения.
  • Проверка тактических файлов на оригинальность и запрет их изменения:
  • Мы закрыли для изменения некоторые файлы, которые значительно влияют по нашему мнению на тактическую и социальную составляющую Lineage 2.
  • Теперь войну между кланами можно заключить на первом уровне клана. Актуальность данного решения обусловлена повышенной сложностью прокачки 1-40, что делает этот период игры актуальным долгое время.

  • Время воскрешения питомцев увеличено с 3 до 20 минут.
  • Теперь Саммонов можно отозвать. Ранее в С1 такой возможности не было.
  • Питомцам добавлена возможность авто-поедания корма. Если в инвентаре у питомца имеется корм, то при <50% шкалы голода он будет использоваться автоматически.
  • Добавлено новое снаряжение питомцев.
  • Добавлен обмен снаряжения питомцев за gemstone.
  • Добавлена возможность создания B grade Duals.
  • Использование вещей B Grade отныне доступно с 56 уровня. Оригинальный разработчик сам помогает нам в этом решении т.к. первый Б грейд начинает падать с монстра от 58+ уровня.
  • Появилась возможность снизить счётчик ПК, чего в С1 никогда не было. Информация и подробности засекречены в целях интереса изучения.


  • Изменены награды, исправлены абузы у многих заданий в игре, которые провоцировали игроков совершать действия не предусмотренные гейм дизайнером.
  • Новый кап уровня. Точная информация засекречена для исследования игроком.
  • Отныне наносимый и полученный урон любых питомцев - отражается в боевом чате. Ранее эти данные отсутствовали.
  • Теперь отрицательные умения с эффектом контроля невозможно наложить повторно, если они уже лежат на противнике.
  • Механика Toggle умений была переработана. Теперь персонаж не останавливается в момент использования.
  • Локальный чат "!" улучшен - теперь вы слышите других игроков в обхвате 4 квадрата вокруг вас.
  • У рецептов на ресурсы и заряды души кнопка Create перенесена на самый верх для удобства быстрого создания.
  • Глубокий Ребаланс и актуализация большого количества умений на основе заложенных оригинальным разработчиком архетипов каждого класса, для актуализации максимального количества профессий в игре.
  • Редизайн незаконченных С1 Локаций / добавление новых предметов дизайна, спрайтов, эффектов.
  • Произведён Редизайн Русского Шрифта интерфейса / чата и никнеймов, теперь он максимально похож на Английский Оригинал, а так же подчищен фон каждой буквы, который в оригинале имел артефакты.
  • Появилась возможность печатать титул на Русском Языке.
  • Теперь в .menu появилась возможность переключить язык диалогов с Нпц так же на Украинский и Испанский.


Особенности унаследованы от Elmorelab :
- Переработана система следования. Теперь персонаж, следующий за другим обходит большинство углов и препятствий
- Полностью убран лаг спиритшотов при непрерывном касте заклинаний (теперь каст заклинаний не замедляется из за того, что спиритшот не успевает зарядиться)
- Исправлена проблема, когда персонаж на возвышенности и персонаж на земле могли срезать угол атаки через препятствие (стрельба по невидимому с земли персонажу на стене, как бы пронзая эту стену)
- Оффлайн шоп и зоны торговли
- Система защиты игроков «Честная игра»
- Модифицированная система фрахта. Теперь вы можете отсылать вещи на любого персонажа, а не только персонажа в пределах аккаунта


Енг.png
Harbor Server Features :

  • Concept Secrecy. Many changes on drops, new items, new skills, modified skills - will not be available in full description for the interest of player investigation of content.
  • Various complications to the game's PvE world.
  • Rebalancing of existing Set bonus sets, as well as adding many new ones to introduce more variety.
  • The original Ant Queen/Orfen/Core Boss drop has been updated with new items. The drop is classified for the interest of exploration.
  • Tactical files have been checked for originality and not allowed to be modified:
  • We have closed for modification some files that significantly affect in our opinion the tactical and social component of Lineage 2.
  • Now the war between clans can be concluded at the first level of the clan. The relevance of this decision is due to the increased difficulty of pumping 1-40, which makes this period of the game relevant for a long time.

  • Pet resurrection time has been increased from 3 to 20 minutes.
  • Summons can now be revoked. Previously in C1 there was no such possibility.
  • Added new pet gear.
  • Added pet gear exchange for gemstone.
  • The pet now automatically consumes food when the hunger bar is <50%.
  • B grade duals have been added to the blacksmith's crafting list.
  • The use of B Grade items is now available from level 56. The original developer himself helps us in this decision because the first B Grade item is obtained from a monster from level 58+.
  • It is now possible to lower the PC count, which was never available in C1. Information and details are classified for the interest of study.
  • Changed rewards, corrected abuses in many tasks in the game, which provoked players to perform actions not envisioned by the game designer.

  • New level cap. Exact information is classified for player research.
  • From now on, the damage inflicted and received by any pets - is reflected in the combat chat. Previously, this data was absent.
  • Negative skills with a control effect can no longer be re-applied if they are already affecting an enemy.
  • The mechanics of Toggle skills have been reworked. Now the character does not stop at the moment of use.
  • Local chat “!” has been improved - you can now hear other players in a girth of 4 squares around you.
  • Recipes for resources and soul charges have had the Create button moved to the very top for easy quick creation.
  • Deep Rebalancing and updating of a large number of skills based on the original developer's archetypes of each class, to actualize the maximum number of professions in the game.
  • Redesign of unfinished C1 Locations / adding new design items, sprites, effects.
  • Redesigned Russian Font interface / chat and nicknames, now it is as similar as possible to the English Original, as well as cleaned up the background of each letter, which in the original had artifacts.
  • It is now possible to print the title in Russian.
  • Now in .menu there is an opportunity to switch the language of dialogs with Npcs also in Ukrainian and Spanish.

Features inherited from Elmorelab :
- Reworked the following system. Now a character following another bypasses most corners and obstacles
- Completely removed the lag of spirit shots during continuous casting of spells (now the casting of spells does not slow down due to the fact that the spirit shot does not have time to charge)
- Fixed the problem when a character on a hill and a character on the ground could cut the angle of attack through an obstacle (shooting at a character on the wall invisible from the ground, as if piercing this wall)
- Offline shop and trade zones
- Player protection system "Fair play"- Modified freight system. Now you can send things to any character, and not just a character within the account

 
ыва.png

Ру.png
Важные Исправления ошибок Harbor :

  • Огромное количество исправлений предметов декора на каждом квадрате карты игры, исправлено кривое место расположение элементов декора , спрайт-освещений, моргающих или исчезающих объектов на зданиях/в помещении на каждой локации.
  • Выполнена глобальная работа по оптимизации клиента всего мира игры. [Теперь память плавно загружается и выгружается в момент перехода от одной локации к другой, благодаря чему кеш с памятью не заполняется быстро и ваш персонаж не ловит криты клиента]
  • Закрыто огромное количество абузов связанных с переходами или "лифтами" не запланированными разработчиком от одной локации в другую через горы.
  • Реколор небольшого количества оружия дубликата из клиента C1, а так же некоторых предметов экипировки для внесения разнообразия в геймплей. (Текстуры из будущих хроник не были использованы). А так же был подобран новый дизайн у многих комплектов, которые не отображались корректно на магических классах.
  • Исправлены стыки и соединения лицевых частей тела у всех рас персонажей. [Ранее при близком рассмотрении имелись просветы]
  • Отрегулирована и выравнена высота некоторых Персонажей / Монстров / Саммонов по отношению к поверхности, которые могли быть выше или ниже нормы.
  • Исправлена важная ошибка невозможности использования ближних умений персонажей / атак саммона на убегающие цели.

  • Убрано множество искусственных ограничителей, которые ранее мешали исследовать локации мира Lineage 2, вплоть до невозможности прохода там, где это не было запланировано.​
  • Исправлена фундаментальная ошибка , когда у некоторых монстров был рассинхрон удара по персонажу в части клиент-сервер.
  • Исправлены и отрегулированы пропадающие текстуры анимаций некоторых умений, которые полностью исчезали на максимальной скорости каста персонажа.
  • Исправлена дальность прорисовки основных масштабных объектов / городов мира Lineage 2, [ранее дальность каждого объекта была разной, из-за чего горизонт различных объектов прогружался кусками]
  • Исправлена Фундаментальная ошибка Зарядов классов Gladiator, Tyrant. Теперь тратится столько зарядов, сколько требует конкретное умение. [Ранее любое разряжающее умение - снимало все заряды]
  • Исправлен критически важный баг С1, когда Питомцы и Саммоны не получали АОЕ баффы от классов BD, SWS, ORC SHAMANS, OVERLORD , WARCRYER.
  • Исправлено множество опечаток, неточностей, грамматических ошибок в ХТМЛ диалогах, квестах, интерфейсе.


Енг.png
Important bug fixes Harbor :

  • A huge number of fixes for decorative items on each square of the game map, fixed the location of decorative items, sprite lighting, flickering or disappearance of objects on buildings/indoors at each location.
  • Global work was carried out to optimize the client of the entire game world. [Now the memory is smoothly loaded and unloaded at the moment of transition from one location to another, so that the memory cache does not fill up quickly and your character does not catch client crits].
  • A huge number of abuses related to transitions or "elevators" from one location to another through the mountains that were not planned by the developer have been closed.
  • A number of duplicate weapons from the C1 client have been rethematiced, as well as some equipment items to add variety to the gameplay. (Textures from future chronicles were not used). A new design was also selected for many sets that were displayed incorrectly on magic classes.
  • Adjusted and aligned the height of some Characters/Monsters/Summons relative to the surface, which could be higher or lower than normal.
  • Fixed the joints and connections of the facial parts of the body for all character races. [Previously, there were gaps when looking at them close.]
  • Eliminated many artificial restrictions that previously prevented you from exploring the locations of Lineage 2, to the point that you could not go where you were not supposed to.


  • Fixed an important bug of not being able to use characters' melee skills / summon attacks on fleeing targets.
  • Fixed a fundamental error when some monsters had a desynchronization of hitting the character in the client-server part.
  • Fixed the drawing range of the main large-scale objects/cities of the world of Lineage 2, [previously, the range of each object was different, due to which the horizon of different objects was loaded in pieces].
  • Fixed a fundamental bug in the focus charges of the Gladiator, Tyrant classes. Now spends as many charges as a specific skill requires. [Previously, any discharge skill would drain all charges.]
  • Fixed the original C1 bug, due to which pets and summoned creatures did not receive AOE buffs from the BD, SWS, ORC SHAMANS, OVERLORD, WARCRYER classes.
  • Fixed many typos, inaccuracies, grammatical errors in HTML dialogs, quests, interface.
  • Fixed and adjusted disappearing animation textures for some skills, which completely disappeared at the maximum casting speed of the character.


РуЕнг.png
Важные исправления унаследованы от Elmorelab :
- Исправлена ошибка, при которой мобы с дистанционной атакой не пытались оббегать препятствие, если игрок был не в прямой видимости (например мобы-лучники)
- Исправлена ошибка, при которой была возможность получения опыта от Саммона, уровень которого превышал уровень сопартийца на сколько угодно уровней, при значительной дистанции от саммонера (не учитывался уровень саммонера из-за дистанции)
- Исправлен баг с дверями в захватываемом клан холле Fortress of the Resistance, когда они не закрывались при осаде (защитники могли сколько угодно раз выбегать из клан холла)
- Исправлен баг с проходом петов через закрытые двери
- Исправлен баг с кастами скилов через разрушаемые стены \ двери замка на осадах
- Исправлена проблема рассинхрона при беге и попытки активации не откатившегося скила или выстрела из лука (при котором на сервере персонаж останавливается, а на клиенте продолжает бежать)
- Исправлен баг с работой скила Holy weapon, который прибавлял урон и магическим умениям
- Закрыт бродкаст количества хп \ мп (радары не могут это теперь определять)
- Исправлена ошибка, при которой кубики не лечили саммонов \ петов
- Исправлен баг, при котором возможна телепортации в осаждаемый КХ прямо во время осады
- Умения "Madness" и "Seal Of Mirage" не действуют на цели в мирных зонах
- На приведенных ниже монстров больше не действуют такие навыки, как Silent Move:
Монстры, связанные с осадой, клан-холлом и квестом, рейдовые монстры (включая охрану) и монстры-боссы (включая охрану).
Эта зона запрещает взаимодействия между целями, которые находятся по разные стороны зоны. Персонажи, которые остались снаружи, не смогут использовать свои умения на цели которые находятся внутри (и наоборот), а также совершать действия через текстуры (использование любых скиллов, трейд, т.п). Например, нельзя накладывать баффы на Core через текстуры или использовать умение Resurrection на персонажах, которые находятся внутри инстанс-зоны
- Исправлен оригинальный баг, когда суммон или пет не сбрасывали состояние stay после использования SoE или телепортации.
- Был исправлен баг связанный с эффектом p_attack_speed_by_weapon при котором эффект не увеличивал скорость атаки, либо не влиял на cooldown умений
- Был исправлен баг с получением опыта мертвым питомцем;
- Исправлен retail баг, когда некоторые мобы не возвращались на точку спауна
- Исправлен эффект уязвимости определенного типа оружия, который применялся и к магическим навыкам в т.ч. (retail bug PTS);
- Исправлен оригинальный баг с точками респауна при смерти на Гиран арене: при смерти персонажа, персонаж встает на арене, а не в ближайшем городе;
- Была исправлена ошибка, когда эффекты Chant of Life, The Heart of Pa'agrio сохранялись на персонаже даже после его смерти;
Осадная зона выровнена по краю справа Aden Castle;
- Мобы больше не будут проходить через закрытые двери
- Умения работающие по области (АОЕ) нельзя использовать в мирных зонах
- AoE умения теперь правильно поражают движущихся игроков на склонах (исправлена оригинальная ошибка PTS);
- Ошибка, из-за которой можно было выбросить предметы через закрытую дверь, была поправлена (retail pts bug);
- При успешном применении навыков с эффектом Fear (Cursed Fear, Turn Undead, Banish Undead и т.д.) - у цели прерывается каст;

Important fixes inherited from Elmorelab :
- Fixed a bug where mobs with a ranged attack would not try to run around an obstacle if the player was not in line of sight (e.g. archer mobs).
- Fixed a bug where it was possible to gain experience from a Summoner whose level exceeded the level of a teammate by as many levels as you wanted, if you were a significant distance away from the Summoner (the Summoner's level was not taken into account due to distance).
- Fixed a bug with doors in the Fortress of the Resistance clan hall being captured when they wouldn't close during a siege (defenders could run out of the clan hall as many times as they wanted).
- Fixed a bug with pets passing through closed doors
- Fixed a bug with casts of skills through collapsible walls / castle doors during sieges.
- Fixed a problem with the disynchronization when running and trying to activate an unrecoiled skin or bow shot (where the character stops on the server, but continues to run on the client).
- Fixed a bug with the work of Holy weapon, which added damage to magic skills as well.
- Closed brodcast of the amount of xp \ mp (radars can't detect it now).
- Fixed a bug where dice were not healing summons/pets
- Fixed a bug where it was possible to teleport to a besieged KH right during a siege
- Madness and Seal Of Mirage skills do not work on targets in peaceful zones.
- The monsters below are no longer affected by skills such as Silent Move:
Siege, Clan Hall and Quest related monsters, raid monsters (including guards) and boss monsters (including guards).
This zone prohibits interactions between targets that are on opposite sides of the zone. Characters who stay outside will not be able to use their skills on targets that are inside (and vice versa), as well as perform actions through the textures (use of any skills, trades, etc.). For example, you can't apply buffs to Core through textures or use Resurrection on characters who are inside the instance zone
- A bug with the p_attack_speed_by_weapon effect not increasing attack speed or affecting skill cooldown has been fixed.
- A bug with gaining experience with a dead pet has been fixed;
- Fixed retail bug where some mobs would not return to the spawn point.
- Fixed the original bug where summon or pet would not reset the stay state after using SoE or teleportation.
- Fixed the effect of vulnerability of a certain type of weapon, which applied to magic skills as well (retail bug PTS);
- Fixed the original bug with respawn points when dying in Giran Arena: when a character dies, the character gets up in the arena, but not in the nearest town;
- Fixed a bug where the effects of Chant of Life, The Heart of Pa'agrio remained on the character even after his death;
The siege zone has been aligned with the edge on the right side of Aden Castle;
- Mobs will no longer pass through closed doors
- Area-of-effect (AoE) skills cannot be used in peaceful zones
- AoE skills now correctly hit moving players on slopes (fixed original PTS bug);
- A bug that caused items to be thrown through a closed door has been fixed (retail pts bug);
- When successfully using skills with Fear effect (Cursed Fear, Turn Undead, Banish Undead, etc.) - the target's cast is interrupted;

 
yrtyrtyrty (4).png

Ру.png
Разрешение на оффлайн магазин

Оффлайн торговля позволяет посадить командой .offline вашего персонажа в городах мира Lineage 2 на скупку или продажу товаров, а затем покинуть игру, при этом ваш персонаж останется в игре на время действия разрешения.


Для открытия оффлайн магазина совершите следующие действия :

  • Подойдите к любому Gatekeeper
  • Выберите 2 пункт "Купить разрешение на оффлайн торговлю"
  • Выберите время получив бафф (на сервере Harbor один вариант - 7 часов)
  • Посадите своего персонажа на скупку или продажу товара
  • В чате напишите .offline и нажмите Enter ( Клиент игры закроется, а ваш персонаж останется торговать с пометкой в титуле off )

Главное помнить несколько простых правил :

Оффлайн торговля невозможна , пока вы находитесь в группе
Оффлайн торговля невозможна за пределами городов (Town / Village)
Стоимость оффлайн торговли - 1 000 адена
Бафф не расходует своё время, если персонаж вне игры и не торгует
Бафф нельзя снять используя умение Cancel или "выбить" другими слотами
Бафф можно отменить подойдя к Gatekeeper.
Бафф не занимает места в строчке баффа, спадает при смерти.

121211.jpg


Енг.png
Offline shop permission

Offline trading allows you to use the .offline command to place your character in the cities of the Lineage 2 world to buy or sell goods, and then leave the game, while your character will remain in the game for the duration of the permit.


In order to do this, follow the steps below :

  • Approach any Gatekeeper.
  • Select the 2nd item “I wish to buy offline shop permission”.
  • Choose a time to receive the buff (the only option on the Harbor server is 7 hours).
  • Put your character to buy or sell goods.
  • Type .offline in the chat and press Enter ( The game client will close and your character will remain trading with a mark in the title off )

The main thing to remember is a few simple rules :

Offline trading is not possible while you are in a party.
Offline trading is not possible outside of towns (Town / Village).
Offline trading costs 1,000 adena.
The buff does not spend its time if the character is out of the game and not trading.
The buff cannot be removed using Cancel skill or “knocked out” by other slots.
The buff can be canceled by approaching the Gatekeeper.
Buff does not take up space in the buff bar, drops on death.
 
цукцыукцук (1).jpg

Ру.png
Изменения унаследованы от Elmorelab.
Информация и цены адаптированы под реалии Harbor.


Нами было принято решение переработать систему клан холлов таким образом, чтобы избежать накопления избыточного количества адены на сервере, что приводит к ее обесцениванию и увеличению цен на товары.

Как выглядит система Клан холлов 2.0 :
  • Теперь клан холлы не являются безлимитной собственностью кланов, а берутся в аренду сроком на 4 недели.
  • Система аукциона теперь определяет стоимость аренды клан хола сроком на 4 недели.
  • Клан, победивший в аукционе, получает в собственность на 4 недели клан холл, который сразу же выставляется на аукцион, сохраняя полный функционал до конца срока аренды.
  • Функция продажи клан холлов упразднена.
  • Стоимость и аренда клан холлов была изменена и адаптирована под реалии сервера Harbor.
  • Замковый налог теперь будет распространяться на клан холлы в том числе.
  • Независимо от налоговой ставки - стоимость мин. ставки - не меняется. Налоговая ставка будет высчитываться из суммы потраченной адены.
Правила Аукциона 2.0 :
  • Все клан холлы, вне зависимости от того имеют владельца в данный момент или нет, выставляются на аукцион.
  • Ставки определяют стоимость аренды клан холла на 4 недели.
  • Каждый клан может сделать одновременно только одну ставку на аукционе.
  • Клан, чья ставка выиграла в аукционе забирает во владение соответствующий клан холл сроком на 4 недели.
  • Начальная цена клан холлов регулируется в зависимости от уровня клан холла и его местоположения.
  • Проигравшая ставка возвращается клану в полном размере.
  • Отмененная ставка возвращается клану с 10% штрафом.
  • Адена для ставки должна лежать на клановом хранилище клана, делающего ставку.
  • Клан холл, не получивший ни одной ставки, по окончанию аукциона перевыставляется на аукцион сроком на 4 недели.
К каким изменениям приведет введение Клан холлов 2.0:
  • Появится источник вывода адены, тем самым снижая инфляцию сервера.
  • Участники сервера сами смогут определять верхние и нижние границы стоимости клан холлов в точном соответствии с потребностями рынка.
  • Появится возможность ротации клан холлов и даст возможность новым кланам побороться за нужный им клан холл.

Инструкция участия в аукционе
Instructions for participation in the auction


1. Сделать ставку / place a bet

кланхАЛЛ (2).jpg

2. Повторная ставка / Repeated bid


ФонКланхалл (2).jpg


3. Отменить ставку / Canсel bid


ФонКланхалл (3).jpg


Енг.png
Changes inherited from Elmorelab.
Information and prices adapted to Harbor realities.


We have decided to revise the clan hall system to avoid the accumulation of excessive amounts of adena on the server, which leads to its devaluation and an increase in the price of goods.

What does Clan Hall system 2.0 look like :
  • Now clan halls are not perpetual property of clans, but are rented for 4 weeks.
  • Now the auction system determines the cost of renting a clan hall for 4 weeks.
  • The winning clan gets a clan hall for 4 weeks, which is immediately put up for sale and retains full functionality until the end of the lease.
  • The clan hall sale function has been cancelled.
  • The cost and rent of clan halls have been changed and adapted to the realities of the Harbor server.
  • The castle tax will now also apply to clan halls.
  • Regardless of the tax rate - the cost of the min. rate - will not change. The tax rate will be calculated based on the amount of adena spent.
Auction Rules 2.0 :
  • All clan halls, regardless of whether they currently have an owner or not, are put up for auction.
  • Bids determine the cost of renting a clan hall for 4 weeks.
  • Each clan can make only one bid at the auction.
  • The clan whose bid wins the auction takes ownership of the corresponding clan hall for 4 weeks.
  • The starting price of clan halls is adjusted depending on the clan hall level and its location.
  • A losing bid is returned to the clan in full.
  • A canceled bid is returned to the clan with a 10% penalty.
  • The adena for the bid must be in the clan storage of the clan that made the bid.
  • A clan hall that has not received any bids is put up for a repeat auction at the end of the auction for 4 weeks.
What changes the implementation of Clan Halls 2.0 will lead to :
  • A source for the withdrawal of adena will appear, thereby reducing server inflation.
  • The server participants themselves will be able to determine the upper and lower limits of the cost of clan holdings in strict accordance with the needs of the market.
  • The possibility of rotation of clan holdings will appear and will give the opportunity for new clans to compete for the necessary clan holdings.
 
Last edited by a moderator:
dfcgdfgdfgdfg.jpg

Ру.png
Программа "Честная игра" от ElmoreLab, адаптированная под Harbor :


В далеком 2004 наша любимая игра Lineage 2 на официальных серверах сильно отличалась от текущей.
Пользователи платили за каждый игровой аккаунт и не имели возможности заводить сотни аккаунтов бесплатно.
Не было доступных широкой аудитории софта слежения, мониторинга, автоматизации игровых процессов, а игроки еще очень плохо знали игру.

Те времена ушли , игроки обзавелись мощными компьютерами, получили возможность заводить неограниченное количество учетных записей, запускать множество одновременных клиентов, использовать различный софт, а глубина познания игры достигла той величины, когда изучена каждая деталь или игровая неточность.
Все это послужило причиной возникновения множества грязных игровых стратегий, которые не предусматривались гейм-дизайнерами.
Многие игроки используют их для получения игровых преимуществ или ухудшения игрового опыта других игроков вплоть до полной невозможности получения игрового контента.
Мы ощущаем угрозу в грязной, токсичной игре для всего сообщества и не хотим разделить печальную судьбу многих и многих проектов.



Программа "Честная игра" на текущий момент включает в себя :

  • Телепортация персонажей спустя 30 минут в лог оффе в ближайший город :
  • На территории логова Ant Queen
  • На территории 3 этажа Cruma Tower

  • Борьба с нарушением правил сервера: Стена Позора <- Кликабельно

Енг.png
The “Fair Play” program from ElmoreLab, adapted from Harbor :


Back in 2004 , our favorite game Lineage 2 on official servers was very different from the current one.
Users paid for each game account and had no way to make hundreds of accounts for free.
There was no tracking, monitoring, or game automation software available to the general public, and players still had very little knowledge of the game.

Those times are gone , players have acquired powerful computers, have the opportunity to have an unlimited number of accounts, run many simultaneous clients, use different software, and the depth of knowledge of the game has reached the point where every detail or game inaccuracy is studied.
All this has given rise to many dirty game strategies that were not envisioned by the game designers. Many players use them to gain in-game advantages or degrade the gaming experience of other players to the point of not being able to get in-game content at all.
We feel threatened by dirty, toxic gaming for the entire community and do not want to share the sad fate of many, many projects.



The "Fair Play" program currently includes :

  • Teleportation of characters after 30 minutes in the log off to the nearest city :
  • On the territory of the Ant Queen's lair
  • On the territory of the 3rd floor of the Cruma Tower

  • Fight against violation of server rules: Wall of Shame <- Clickable
 
dfghdfdfgdfg (2).jpg

Ру.png
Различные поощрения для спонсоров


Есть определённая категория игроков, которая предпочитает вносить пожертвования безвозмездно.
Для них у нас существует раздел "Стать спонсором", где вы можете пожертвовать небольшую сумму просто на поддержку сервера ( Тут будет в будущем ссылка ). Для того, чтобы стать спонсором - напишите в саппорт ( Тут будет в будущем ссылка )
111111.png

Было бы неправильно никак не поощрить людей, которые готовы просто помогать развитию проекта Harbor безвозмездно. И мы приготовили некоторые небольшие сюрпризы для этих прекрасных людей:

  • Топ 10 самых щедрых спонсоров месяца будут добавлены на Стену Славы.
  • Топ 10 самых щедрых спонсоров месяца будут видеть свой ник в игре в разделе Top sponsors через команду .menu
  • Топ 10 спонсоров будут получать золотой никнейм в группе нашего Discord канала сроком на 1 месяц.
  • Топ 1 спонсор будет отображаться в игровых анонсах при входе в игру в течение месяца :
1112.jpg
Примечание:
После совершения пожертвования обязательно напишите свой игровой ник (если он есть) в Discord
Ники топ-спонсоров, созданные для политических или каких либо других провокаций, оскорблений и неоднозначной реакции нашего игрового комьюнити, внутриигровому анонсу не подлежат.



Енг.png
Sponsor rewards


There is a certain category of players who prefer to donate for free.
For them we have a section “Become a sponsor”, where you can donate a small amount just to support the server ( There will be a future link ). To become a sponsor - write to the support ( There will be a link here in the future ).
111111.png

It would be wrong not to encourage in any way the people who are willing to simply help the development of the Harbor project for free. And we have prepared some small surprises for these wonderful people:

  • Top 10 most generous sponsors of the month will be added to the Wall of Glory.
  • Top 10 most generous sponsors of the month will see their nickname in the game in the section Top sponsors
  • Top 10 sponsors will receive a gold nickname in our Discord channel group for 1 month.
  • Top 1 sponsor will be displayed in game announcements when logging into the game for a month
1112.jpg
Note:
After making a donation, be sure to write your in-game nickname (if you have one) in Discord
Top sponsor nicknames created for political or any other provocations, insults and ambiguous reactions of our gaming community are not subject to in-game announcement.
12112.png
реклама.png
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top